Norwegian Noble team?

Status
Not open for further replies.

Jico

Well-Known Member
Hello 405th:) I have come to discover that there is alot of norwegian 405th members here. While the forum was down, I tured to facebook to see how the 405th crew was doing on the fixing of the 405th forum. Then I saw that alot of the guys who commented was norwegian:)

So my question is: Could we possebile make a norwegian noble team together?:) It is hard to ask US 405th members to form a noble team since we are on the other side of the atlantic coast:p

Reply here with where in norway you live and who you want to be;)

There is no problem with multiple norwegian noble teams:p So if you want to for another team with some other guys, it is okey for me;)

Edit: Btw, I want to be Jun:p


Current Norwegian Noble Team Members (will update when other members come alont^_^)

Jico - Carter

S1l3nt V1p3r - Noble Six

sOli - George
 
Last edited by a moderator:
Yeah, I'd LOVE to join the Norwegian Noble Team.

I have a Noble Six Mk. V Helmet done and ready for use. I just need to get started on the rest of the Armor.

Yeah, Norge!
 
Viper??:D Are you norwegian:D?? Awesome!. For the english readers, I will be talking in norwegian now:p

Kult at en så kjent fyr på 405th er norks:D Hvor i norge bor du? Vil bare vite om det er langt fra hverandre I fall vi skule dra på no "get togheter" med noen andre norske noen gang:)

Blir du noble six da?:)
 
Viper??:D Are you norwegian:D?? Awesome!. For the english readers, I will be talking in norwegian now:p

Kult at en så kjent fyr på 405th er norks:D Hvor i norge bor du? Vil bare vite om det er langt fra hverandre I fall vi skule dra på no "get togheter" med noen andre norske noen gang:)

Blir du noble six da?:)

Yeah, I'm norwegian. :3

Joda, du kjenner meg egentlig som Torgeir Brevik Austad. Har deg som venn på Facebook. ^^ Du må jo følge med, Svein!
Jeg bor i Molde, er nok et lite stykke unna. Skal begynne på en ny jobb nå, så da håper jeg å få tid og penger til en Noble Six. ;)
 
Yeah, I'm norwegian. :3

Joda, du kjenner meg egentlig som Torgeir Brevik Austad. Har deg som venn på Facebook. ^^ Du må jo følge med, Svein!
Jeg bor i Molde, er nok et lite stykke unna. Skal begynne på en ny jobb nå, så da håper jeg å få tid og penger til en Noble Six. ;)

OkXD Æ e så treig:p Har det på samme måte med pengene:p Har litt polyester og sparkel til resten:p Prøver å få ferdig odst hjelmen min til reach lunchen:)

Æ har hørt om molde:p Ska skjekk kor d e på google maps:p

Edit: fant det:) Det er litt ved siden av surnadal:) Var der på sommerleir:p
 
OkXD Æ e så treig:p Har det på samme måte med pengene:p Har litt polyester og sparkel til resten:p Prøver å få ferdig odst hjelmen min til reach lunchen:)

Æ har hørt om molde:p Ska skjekk kor d e på google maps:p

Edit: fant det:) Det er litt ved siden av surnadal:) Var der på sommerleir:p

Du bor i Bodø, ser jeg. :) Er nok et lite stykke unna, men vi skal nok ordne noe. Det finnes jo Conventions i Oslo, som Desu-Con. Du og jeg kan ta oss en tur ned dit når det arrangeres. :)
 
Hei!

Jeg er nylig pepakura frelst og skal lage min første armor og ser etter likesinnede i Norge :D Hadde vært fett med Norwegian Noble team. Har dere et eget norsk forum eller holder dere ting her?

Bor i Oslo.

PM meg med evt info :D

Takk.
 
Hei!

Jeg er nylig pepakura frelst og skal lage min første armor og ser etter likesinnede i Norge :D Hadde vært fett med Norwegian Noble team. Har dere et eget norsk forum eller holder dere ting her?

Bor i Oslo.

PM meg med evt info :D

Takk.

This message is on norwegian.

Æ trur vi hold oss til 405th;) Vi kan ha at slikt norsk "get together" hos en av oss neste sommer:) Vi kunne lært av hverandre^_^

Hvilken fyr fra noble team vil du bli?

Her er listen så langt: 3/6

Jico - Jun

S1l3nt V1p3r - Noble Six

sOli - ?

NEW LIST AT THE FIRST POST!

Takk for at du vil være med;)
 
Last edited by a moderator:
Tror det er som å banne i kirka, men jeg er nok HALO n00b. Vet nesten ikke noe om HALO, fant bare PePaKuRa og likte det veldig godt og HALO-Armor kom naturlig :D

I guess Noble Five ? Jorge ? :p

BTW, laget min første papakura :D Ble ferdig i dag, gjort litt og litt i 1 uke ^^
 
Last edited by a moderator:
Tror det er som å banne i kirka, men jeg er nok HALO n00b. Vet nesten ikke noe om HALO, fant bare PePaKuRa og likte det veldig godt og HALO-Armor kom naturlig :D

I guess Noble Five ? Jorge ? :p

BTW, laget min første papakura :D Ble ferdig i dag, gjort litt og litt i 1 uke ^^

Nice:D! Ser veldig bra ut:) Ser fram til flere oppdateringer:)
 
Last edited by a moderator:
Takk!

Skal ta å starte på Jorge armor og hjelm. Eneste jeg er usikker på er størrelser og proposjoner. Men for bare prøve å feile litt :p
 
Takk!

Skal ta å starte på Jorge armor og hjelm. Eneste jeg er usikker på er størrelser og proposjoner. Men for bare prøve å feile litt :p
Du får ha lykke til med prosjektet. ;D Proposjonene er alt etter magefølelsen, og hva føles riktig. ;)
 
Sånn ny har æ ei list på den første posten om kem i noble team vi e. Æ vil vær carter I stedet for jun:p
 
Da er den nye lista:
Noble 1 - Jico
Noble 2 -
Noble 3 -
Noble 4 -
Noble 5 - sOli
Noble 6 - Silent Viper

Jeg tabbet meg ut i dag, satte igang å lage shoulder-plate til spartan armour for å så ha Jorge shoulder addon på toppen. Vet ikke hvordan det skjedde, men jeg klarte å lime sammen skulderplaten motsatt av den skulle, så alt ble inverted *facepalm*

Learning and failing :p Bruker dere også lang tid på å kutte ut bitene eller? Jeg brukte 3-5 timer for å kutte ut alle bitene til en skulder. Føler jeg gjør ting veldig slow U_U noen tips?
 
Da er den nye lista:
Noble 1 - Jico
Noble 2 -
Noble 3 -
Noble 4 -
Noble 5 - sOli
Noble 6 - Silent Viper

Jeg tabbet meg ut i dag, satte igang å lage shoulder-plate til spartan armour for å så ha Jorge shoulder addon på toppen. Vet ikke hvordan det skjedde, men jeg klarte å lime sammen skulderplaten motsatt av den skulle, så alt ble inverted *facepalm*

Learning and failing :p Bruker dere også lang tid på å kutte ut bitene eller? Jeg brukte 3-5 timer for å kutte ut alle bitene til en skulder. Føler jeg gjør ting veldig slow U_U noen tips?

Samme herXD Æ bruka evigheter får å kutte ut alle bitan:p

Btw, skjekk ut denne sia:D! Det var hær død snø fikk alle materialan sine fra:D!!! De har molding silikon, casting plastic og mye mer! Det er en norsk side, så vi slipper å må bruke masse penger får å få det send hit fra usa:p


To you other 405th members, feel free to comment in english:) We appreciate your interests in our prodject;)
 
Ugh, vet ikke om jeg klarer å bli ferdig på 1 måned, har så mye annet å gjøre også x)

Har du noen materialer du anbefaler fra den siden? Trenger Bondo og resin, men vet ikke helt hvor jeg skal se etter.

Driver dere å bygger drakter nå?
 
Akkurat nå driver jeg å planlegge alle deler ved prosjektet, lurer på hvordan i all verden jeg skal lage Undersuiten, detaljer, alt det der. Vil helst ikkje hoppe i noe jeg ikke er sikker på at jeg klarer. ;P

Tenkte å begynne smått og begynne på noe så enkelt som en Chest Armor, har funnet en ganske nøyaktig pepakurafil av en. ;)
 
Lurt å planlegge litt ja. Jeg hoppet bare i det og startet å klippe, kutte og lime. Så ble litt feil deler og folder og slikt :p Så nå tar jeg meg god tid pr. pepp, tar mye lengere tid, men sparer for mye etterarbeide :D

Når det kommer til undersuit, har tenkt litt på det jeg også, tror det kommer ann på hvor mye spenn man ønsker å putte i det. Billigste er vel å bare ha svarte klær under med stropper.

Men jeg tror det kan være bra å kjøpe noe som heter "Pressure Suit" - De ser ganske kule ut og kan fungere bra som underarmor. Finnes mange forskjellige typer. Det er typisk downhill utstyr. Men det kan bli litt pricy, men verdt investeringen om man skal lage en skikkelig drakt, synes jeg da :p

Eksempel : http://www.sixsixone.com/Catalog_661Bike.aspx?id=5ed5987f-1f16-4589-9e7e-c61a78bf70b8&product=908205ae-4be9-48f3-9a27-be077519a6d6

:O
 
Lurt å planlegge litt ja. Jeg hoppet bare i det og startet å klippe, kutte og lime. Så ble litt feil deler og folder og slikt :p Så nå tar jeg meg god tid pr. pepp, tar mye lengere tid, men sparer for mye etterarbeide :D

Når det kommer til undersuit, har tenkt litt på det jeg også, tror det kommer ann på hvor mye spenn man ønsker å putte i det. Billigste er vel å bare ha svarte klær under med stropper.

Men jeg tror det kan være bra å kjøpe noe som heter "Pressure Suit" - De ser ganske kule ut og kan fungere bra som underarmor. Finnes mange forskjellige typer. Det er typisk downhill utstyr. Men det kan bli litt pricy, men verdt investeringen om man skal lage en skikkelig drakt, synes jeg da :p

Eksempel : http://www.sixsixone.com/Catalog_66...&product=908205ae-4be9-48f3-9a27-be077519a6d6

:O

Du får også slik overkropp på biltema for sirka 400kr. Men æ ska bruk sorte klær med på-limte deler av slike sorte golv-skum-matter for detaljene på undersuiten;) Æ ska vis dokker bilda når æ begynn og lag den:p

Æ har fortsatt ikke helt bestemt mæ for kem i noble team æ ska vær:p Har lyst til og være jun, carter eller thor (X noble six). Hadde vært litt kult og være thor:) Vi kjenner jo navnet som tor, vikingenes gud nummer 1:)
 
Du får også slik overkropp på biltema for sirka 400kr. Men æ ska bruk sorte klær med på-limte deler av slike sorte golv-skum-matter for detaljene på undersuiten;) Æ ska vis dokker bilda når æ begynn og lag den:p

Æ har fortsatt ikke helt bestemt mæ for kem i noble team æ ska vær:p Har lyst til og være jun, carter eller thor (X noble six). Hadde vært litt kult og være thor:) Vi kjenner jo navnet som tor, vikingenes gud nummer 1:)

Forrige N6 heter Thom, ikke Thor. ;)
Men jeg likte ideen din med å lime på skumgummimatter på mørke klær. Hadde samme idè å bruke en våtdrakt, og så lime "Fomies" på enkelte steder for å fylle opp tomrommet mellom selve undersuiten og Armoren. ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top