Ik Spreek Nederlands

Status
Not open for further replies.

iizahsum

Member
Any dutch people on the site, i am starting to learn it and wanna know how i'm doing.

Hallo mijn naam is Bradley

Hoe doe je? Hoe is het weer?


i have a list of things i can say but this is me trying to start a converation lol

hello my name is bradley

how do you do? how is the weather?
 
hallo bradly, ik ben ben.
Ik hou me gewoon bezig zoals iedereen bij kerstmis.
Bij familie gaan enzo.
En het weer valt nog mee. Er is nog geen sneeuw gevallen en het vriest niet.

:p you understand what i replyed to your sentinces?
 
Ik ben erg blij te horen dat u en de familie zijn goed. ja kerst de tijd is een zeer drukke tijd van het jaar. hier in Florida we niet ooit sneeuw, misschien in de pan handvat zie je een paar vlokken maar andere zijn dan die geen. heb je wat je wilde voor kerstmis?

is that right?
 
some centences aren't right
instead of saying "hier in Florida we niet ooit sneeuw" you say : Hier in florida hebben we nooit sneeuw
do you get it ?

and i really dont understand this "misschien in de pan handvat zie je een paar vlokken maar andere zijn dan die geen"
:p
 
eh im still learning, it is hard (atleast to me) to get used to a new language lol. the one part is supposed to say Perhaps in the panhandle you will see a few flakes but other than that none.
 
ok but you are doing it fine
can you answer this

Hoe oud ben je ?
En hoelang leer je deze taal al.
 
Ik ben vijftien bijna zestien. Ik ben van plan op het leren van deze taal zo lang als ik kan, wil ik graag het woord aan mijn vriend die si Nederlands in zijn moedertaal.

i got most of what you said except for al. and did i mess up anywhere.
 
iizahsum said:
Ik ben vijftien bijna zestien. Ik ben van plan op het leren van deze taal zo lang als ik kan, wil ik graag het woord aan mijn vriend die si Nederlands in zijn moedertaal.

i got most of what you said except for al. and did i mess up anywhere.


here is the correction.

Ik ben vijftien, bijna zestien. Ik ben van plan deze taal te leren zo lang als ik kan. Ik wil graag het woord aan mijn vriend geven, zijn moedertaal is nederlands.
 
Last edited by a moderator:
I found out what i was using to help me learn dutch wasn't giving me the right grammar so i got a new resource and am now learning word placement and such.

Ik ben off, nu welterusten
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top